Menggamit kerinduan.




Entah mengapa saat ini, aku jadi teringat segala-galanya. Aku rindu EyqaAfiqah. Aku rindu EyraFazira yang dah berabad tahun tidak ketemu. Aku rindu No Ha. Aku rindu DaliniNorozilan. Pokoknya aku rindu kesemua sahabat gila gilaku. Dan daya ingatan aku malam ini begitu hebat. Jangan tanya kenapa dan mengapa. Jujur aku bilang, aku teramat rindu. Aku jauh di sini, berada di sempadan lain yang menjadi tempok pemisah untuk aku ketemu dengan kalian. Memang ya jika disebabkan hal itu. Tapi kalian juga saban hari semakin sibuk atau mungkinkah semakin jauh denganku juga? Moga tidak. Berharap semoga dapat jumpa kesemua sahabatku sebelum melangkah ke alam semester kedua.


Point kedua. Hari itu hari Jumaat. Penghulu segala hari. Ku kira sudah sebulan berlalu. Detik 1256 am. Engkau menegurku di laman sesawang melalui ruangan inbox. Sungguh benar aku amat terkejut lantas tidak terfikir dek fikiran untuk membalasnya kembali. Kaku di situ. Mata tertancap pada skrin di hadapan mata. Segala urat saraf mulai kejang begitu juga dengan mulut yang berperanan untuk berdiam diri. Saat itu aku terlopong dan kukira segala serangga kecil bila bila masa sahaja akan menerobos rakus sehingga tersesat ke dalam rongga tengkukku dan mungkin menemui jalan keluarnya melalui rongga hidungku pula. Aku tidak berfikir panjang, lantas menaip sepantas, selaju mungkin. Maka dengan itu kemesraan mula terjalin. Bergurau senda bagaikan tiada hari esok. Ahhh. Begitu hebatnya penangan rindu asmara yang ku rasakan ingin mengeluarkan kembali sisa sisa makanan kelmarin apabila mengeluarkan kata kata sebegini rupa.


Tahukah kamu mengapa aku mengeluarkan tindakan refleks sedemikian? Kerana suatu masa dahulu aku pernah meminatimu, dan mungkin juga menginginkanmu dalam diam diam begini. Ahh cukup. Sampai di sini sahaja untuk coretan kali ini kerana ku rasakan entry sebelum2 ini terlalu banyak mengenai dirimu. Assalamualaikum.










0 budak Comel:

Related Posts with Thumbnails

Anniversary Cik Myla ♥

Daisypath Anniversary tickers