Puisi dari hati.




Bila aku berusaha sungguh sungguh melupakan sekuat hati,
Saat itu kau menjelma lagi.
Menerjah hadir kembali,
Walau cuma dalam istana kota mimpi.


Terjaga lagi.
Bukan sekali.
Tapi berkali kali.
Cukup bikin hati perit tak tertanggung lagi.


Saat itu hati berbisik sendiri,
Seakan mengerti perasaan hati,
Menjerit merindui sekeping hati yang mereput mati,
Meninggalkan abu yang berlalu pergi.


Memeluk lutut kemas rapi,
Angin malam terus menyelimuti diri,
Tak sehebat hujan membasahi kota bumi,
Tak sekuat titisan air mata tak henti henti.


Merenung kembali cebisan memori.
Kerna dosa diri, kau berlalu pergi.
kerna khilaf diri, kau undur tanpa berpaling lagi.
Dan kerna aku tidak mengerti soal hati,
Semuanya hancur berderai dihanyut ombak sepi.


Aku yang mengejar bayang bayang diri,
Hingga menyakiti hati sendiri.
Biarlah aku begini.
Kerna aku mengerti,
Hukum karma telah diberi,
Tak mampu mengelak menjauh lagi.


Kalau kau bisa berbuat begini,
Mengapa tidak aku, diri sendiri.
Kuatkan hati, tabahkan diri.
Kau pergi mencari cinta yang sejati.
Yang selama ini kau ternanti nanti.
Bukan cinta ini yang keras seperti besi.
Biarlah kau pergi.


Hati berbisik meronta tidak mampu melepaskan pergi,
Tapi aku bukan sesiapa lagi.
Tidak layak mengejar cinta yang kian jauh berlari.
Sungguh aku tak mampu pertahankan lagi.
Dengan rendah diri aku bebaskan kau terbang tinggi.
Biarlah kau pergi.


Allah.. 
Yang Maha Berkuasa lagi Maha Mengetahui.
Bukan aku sengaja mahu lawan takdir yang diberi,
Cuma aku ikhlas merindui,
Pada hambaMu yang takkan kembali berdiri disisi ini lagi.
Biarlah aku sendiri.



Berdoa lagi. 
Tangan didada dekat dengan hati,
Al-Fatihah untuk disana yang tak menanti.
Jaga iman, jaga hati jaga diri.
Maaf segalanya atas apa yang terjadi,
Maaf.. jika namamu masih tersemat rapi di hati.
Maafkan diri yang hina ini.
Entah bila tertidur dalam juraian air mata basi.






 Jari jemari runcing menaip,
Cik Hawa.






0 budak Comel:

Related Posts with Thumbnails

Anniversary Cik Myla ♥

Daisypath Anniversary tickers