Siti Nurhaliza

Siti Nurhaliza dilahirkan di Berek Polis Kampung Awah, Temerloh, Pahang, Malaysia, kepada bapanya Tarudin bin Ismail, seorang polis, dan ibunya Siti Salmah Bachik, seorang suri rumah. Beliau merupakan anak kelima dalam sekeluarga lapan adik-beradik, yang mana salah satu daripada mereka meninggal setelah beliau dilahirkan.
Pada mulanya, Siti digelar "tomboy" disebabkan kelakuannya yang aktif dan kecenderungannya terhadap penampilan bersifat kelelakian. Memasuki Sekolah Tabika Perkep, Balai Polis Kampung Awah, Temerloh. Darjah 1 - Darjah 6, memasuki
Sekolah Rendah Kebangsaan Clifford, akhirnya Siti beralih kepada penampilan yang lebih feminin; ibunya telah membesarkan Siti Nurhaliza menjadi seorang gadis Melayu yang berbudi bahasa. Melanjutkan pelajaran ke Sekolah Menengah Kebangsaan Clifford Kuala Lipis, Pahang (Tingkatan 1 - Tingkatan 5). Sewaktu di sekolah, Siti sangat aktif dalam arena sukan.
Siti merupakan artis yang berjaya bergelar jutawan kerana bakat dan usaha beliau sendiri, tidak semata-mata kerana undian atau SMS.

0 budak Comel:

Related Posts with Thumbnails

Anniversary Cik Myla ♥

Daisypath Anniversary tickers